Tweede editie seminarie “algemene voorwaarden”

Algemene voorwaarden onder de loep genomen: actuele en nieuwe wetgeving.

De juridische wereld evolueert razendsnel.

Voor ondernemers zijn een aantal belangrijke wetswijzigingen recentelijk ofwel goedgekeurd in het federaal parlement, ofwel reeds wet geworden.
Het vrije ondernemingsbewijsrecht werd gemoderniseerd en is reeds op 01.11.2018 in werking getreden.
Wij wijzen u op de subtiele aanpassingen die werden doorgevoerd en op het stijgend belang van de factuur en correcte algemene voorwaarden.
 
Op 04.04.2019 verscheen de wet tot wijziging van het Wetboek economisch recht met betrekking tot misbruik van economische afhankelijkheid, onrechtmatige bedingen oneerlijke marktpraktijken tussen ondernemingen in het Belgisch Staatsblad.
Bedoeling van deze wet is o.m. om bij handelsbetrekkingen tussen ondernemingen de KMO’s en de kleinere producenten beter te beschermen door een aantal bedingen in contracten en algemene voorwaarden te verbieden of te laten onderzoeken door de rechter op hun geldigheid.
 
Het avondseminarie behandelt ondermeer volgende belangrijke items :

  • Zijn mijn algemene voorwaarden vandaag nog actueel?
  • Zijn zij afdwingbaar of niet?
  • Bespreking van de belangrijkste clausules in uw algemene voorwaarden in het licht van de recente evoluties.
  • De nieuwe verboden clausules in b2b-relaties in vergelijking met b2c-relaties.
  • Algemene voorwaarden bij online-transacties.
  • Battle of forms : zijn alleen mijn eigen algemene voorwaarden van toepassing?
  • Taalvereisten bij internationale contracten en belang van forumbeding en rechtskeuze.

De verschillende items worden tijdens het avondseminarie toegelicht aan de hand van voorbeelden uit de praktijk.
 
Programma
Woensdag, 5 februari 2020
- Ontvangst vanaf 18.30 uur
- Infosessie van 19.00 uur – 20.30 uur
- Receptie van 20.30 uur – 22.00 uur
 

Sprekers: Peter Bouts, Christoph Bielen, Karen Kelchtermans en Arne Van der Graesen

Waar?
Kantoren van GEVACO ADVOCATEN, Paalsesteenweg 81, 3580 Beringen
Inschrijven: Receptie@gevaco.be (met vermelding van aantal personen + namen)